Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Domino's Pizza har gang i væksten i det sammenlignelige salg, men det går alligevel ikke helt så hurtigt, som investorerne havde sat næsen op efter, skriver Ritzau.

Salget i den amerikanske del af fastfoodkæden steg med 6,3 pct. i tredje kvartal, mens analytikerne adspurgt af Bloomberg News havde regnet med en salgsvækst i de butikker, der har været åbne i 12 måneder eller mere, på 6,5 pct.

Særligt salget i de selvejede butikker (kæden benytter sig også af franchisemodellen, red.) skuffede, da væksten her var på 4,9 pct. mod forventningen om 5,9 pct.

Pizzamarkedet i USA har været domineret af Domino's og konkurrentkæderne Papa John's og Pizza Hut, men der er tegn på forandringer, da nye leveringsplatforme såsom Grubhub og Ubereats har intensiveret konkurrencen på markedet, skriver Reuters.

Rekordmange amerikanere vælger København som feriemål

København oplever stor fremgang i amerikanske overnatninger, og hovedstaden kan i 2025 forvente at runde 1 mio. amerikanske overnatninger for første gang. Turismens minister kalder udviklingen en styrke for det dansk-amerikanske forhold.

Medina åbner café i Hørsholm

Medina kaster sig over restaurationsbranchen og åbner en café i Hørsholm. Sammen med en forretningspartner har hun overtaget en tidligere frugt- og grønthandel, som nu omdannes til et take away-sted.

Pizza Hut gør comeback med 15 nye restauranter

Efter 16 års fravær er Pizza Hut tilbage i Danmark. Fredag åbnede kæden sin første restaurant på Sjælland i Ballerup, samtidig med en ny restaurant i Vejle. Planen er at etablere 23 restauranter i hele landet.

Log ind