Domino's Pizza har gang i væksten i det sammenlignelige salg, men det går alligevel ikke helt så hurtigt, som investorerne havde sat næsen op efter, skriver Ritzau.

Salget i den amerikanske del af fastfoodkæden steg med 6,3 pct. i tredje kvartal, mens analytikerne adspurgt af Bloomberg News havde regnet med en salgsvækst i de butikker, der har været åbne i 12 måneder eller mere, på 6,5 pct.

Særligt salget i de selvejede butikker (kæden benytter sig også af franchisemodellen, red.) skuffede, da væksten her var på 4,9 pct. mod forventningen om 5,9 pct.

Pizzamarkedet i USA har været domineret af Domino's og konkurrentkæderne Papa John's og Pizza Hut, men der er tegn på forandringer, da nye leveringsplatforme såsom Grubhub og Ubereats har intensiveret konkurrencen på markedet, skriver Reuters.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Dansk fastfoodkæde lukker

Hvis man vil have sund fastfood, må man kigge andetsteds end myPOKÈ, som lukker. Det fortæller kædens ejer, Søren Sehested, mandag aften i et opslag på Facebook, skriver EB.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne