Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Domino's Pizza har gang i væksten i det sammenlignelige salg, men det går alligevel ikke helt så hurtigt, som investorerne havde sat næsen op efter, skriver Ritzau.
Salget i den amerikanske del af fastfoodkæden steg med 6,3 pct. i tredje kvartal, mens analytikerne adspurgt af Bloomberg News havde regnet med en salgsvækst i de butikker, der har været åbne i 12 måneder eller mere, på 6,5 pct.
Særligt salget i de selvejede butikker (kæden benytter sig også af franchisemodellen, red.) skuffede, da væksten her var på 4,9 pct. mod forventningen om 5,9 pct.
Pizzamarkedet i USA har været domineret af Domino's og konkurrentkæderne Papa John's og Pizza Hut, men der er tegn på forandringer, da nye leveringsplatforme såsom Grubhub og Ubereats har intensiveret konkurrencen på markedet, skriver Reuters.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025