Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Domino's Pizza har gang i væksten i det sammenlignelige salg, men det går alligevel ikke helt så hurtigt, som investorerne havde sat næsen op efter, skriver Ritzau.
Salget i den amerikanske del af fastfoodkæden steg med 6,3 pct. i tredje kvartal, mens analytikerne adspurgt af Bloomberg News havde regnet med en salgsvækst i de butikker, der har været åbne i 12 måneder eller mere, på 6,5 pct.
Særligt salget i de selvejede butikker (kæden benytter sig også af franchisemodellen, red.) skuffede, da væksten her var på 4,9 pct. mod forventningen om 5,9 pct.
Pizzamarkedet i USA har været domineret af Domino's og konkurrentkæderne Papa John's og Pizza Hut, men der er tegn på forandringer, da nye leveringsplatforme såsom Grubhub og Ubereats har intensiveret konkurrencen på markedet, skriver Reuters.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025