Ratingtjenesten TripAdvisor har været godt i vælten i den seneste tid. Først med en skelsættende dom, der for første gang nogensinde sendte en mand i fængsel for at skrive falske anmeldelser, og sidenhen fordi hjemmesiden lukkede ned for anmeldelser af en overdækning til indkøbsvogne, fordi den pludselig blev den mest populære attraktion i en engelsk ferieby.

Nu trækker ratingtjenesten dog overskrifter af en noget mere alvorlig karakter. Ifølge en uafhængig undersøgelse foretaget af avisen The Times viser det sig nemlig, at intet mindre end hver tredje anmeldelse på TripAdvisors hjemmeside er falsk.

Avisen har gransket op mod titusinder af anmeldelser af alt fra hoteller til restauranter på hjemmesiden, og det viser sig endda, at der er allermest snyd blandt de højest rangerede steder.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Direktiv: Hoteller skal sikre sig, at anmeldelser brugt i markedsføring er korrekte

En efterhånden velkendt problemstilling er brugen af falske brugeranmeldelser, hvor et hotel for eksempel roses til skyerne af, hvad der viser sig at være opdigtede brugere. Men fremover bliver de erhvervsdrivende forpligtet til at sikre, at de brugeranmeldelser, som de anvender i deres markedsføring, ikke er falske, skriver Erhvervsministeriet.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne