Det norske hoteldriftsselskab Belvar, der blandt andet er europæisk samarbejdspartner med Marriott, fusionerer med norske First Hotels – den nye koncern får navnet Maribel.

Til sammen omsætter First Hotels og Belvar i dag for to milliarder norske kroner – forhåbningen er en fordobling indenfor to år, blandt andet som følge af kommende endnu uåbnede hoteller. Ifølge sin egen opfattelse rykker Maribel efter fusionen mellem Belvar, som vil være Maribels driftsselskab, og First Hotels ”op i øverste division af europæiske hoteloperatører efter fusionen.”

Maribel-koncernen har fra starten over 11.500 hotelværelser i 12 lande – drevet under varemærkerne First Hotels, Moxy (et samarbejde mellem Marriott og IKEA) og Courtyard by Marriott.

”En af de store motivationsfaktorer bag fusionen er at øge volumen betydeligt. Ikke bare vil vi forbedre konkurrenceevnen ved at opnå stordriftsfordele, volumenøgningen vil også fungere som døråbner for nye markeder – både når det gælder slutkunder, og vækst i antal hoteller,” forudser Mads Jacobsen fra ejerkredsen af Maribel.

Har du fået læst?

Asiatisk hotelkæde vil opføre luksushotel i Grønland

En malaysisk rigmand står bag planer om et 94 værelser stort luksushotel i fire etager i Grønlands hovedstad, Nuuk. Projektet om hotellet i centrum af Nuuk er netop sendt til offentlig høring. Hotellet skal ligge i den såkaldte Kolonihavnen i hjertet af den grønlandske hovedstad, skriver avisen Sermitsiaq på sin hjemmeside. Der er ikke noget om, hvornår hotellets kan åbne, fortæller Standby.dk.
Luksushotellet, der omfatter 94 værelser, restaurant, bar og lounge samt konference og mødefaciliterer samt fitness og spa, skal ligge for enden af Kolonihavnen.
Bag projektet står Berjaya Corporation Group of Companies, der ejer og driver luksushoteller rundt om i Asien og Stillehavsområdet.

Brandingkampagnes ambassadørkorps toptunes til at fortælle om erhvervet

14 af erhvervets største talenter har dedikeret noget af deres sparsomme fritid til at bakke op om 3F og HORESTAs kampagne Hospitality Career. Her vil de fortælle om de mange sjove, inspirerende, udfordrende og anderledes ting, der gør deres arbejdsliv spændende. Målet er, at få flere unge til at slå øjnene op for erhvervets muligheder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne