I august indledte Just Eat et samarbejde med 20 bagerier i København. Fra august til udgangen af september var væksten på 40 pct., og den ser ud til at fortsætte.

Det fortæller Just Eats adm. direktør siden 2015, Carsten Boldt, til FødevareWatch. Carsten Boldt fortæller, at fremgangen rummer mere end blot de direkte bestillinger tilknyttet bagerierne.

Det giver ham troen på, at morgenmadslevering rummer et stort potentiale for selskabet.

"Det vil ikke overraske mig, at det kunne gå hen og blive 10 pct. af forretningen, men jeg tror ikke, at det bliver større end det. Den gennemsnitlige bestilling er selvfølgelig lavere om morgenen. Den vokser sig lidt større til frokost og er meget større omkring aftensmåltidet. Men et potentiale på 10 pct. i en stor forretning er også absolut et tal," siger han.

HORESTA-analyse: Take away oplever stor vækst

Danskerne går mere ud og spiser. Vi bruger flere penge pr. udespisebesøg. Restauranterhvervets samlede omsætning stiger. Det kunne HORESTAs adm. dir. Katia K. Østergaard fortælle på TV2 Business onsdag morgen med afsæt i en ny analyse af danskernes udespisevaner.

Københavnerne går oftest på restaurant og henter takeaway

Det er blevet en del af danskernes forbrug at spise ude samt hente mad og drikke fra restauranter, cafeer og barer m.m. I den nyeste opgørelse HORESTA har fået lavet, foretog danskerne 405 mio. besøg på tværs af alle restauranttyper – fra takeaway-kaffe til besøg på gourmetrestauranter - i 2017. Det svarer til 1,6 besøg pr. dansker om ugen.

Just Eat går efter kæderne i Danmark

Take away-portalen Just Eat har held med at udbrede leveringstjenesten fra mindre, lokale pizzarier og madsteder til nu også at omfatte nogle af de større og bredere funderede restaurantkæder. Det skriver Fødevarewatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne