Den europæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, er ekstremt bekymret for udviklingen, efter at Google for nylig offentliggjorde sin politik for brandrettigheder på søgetjenesten.

Google har meddelt, at mellemhandlere som for eksempel onlinebookingportalerne har ret til at bruge navnene på de brands, de formidler salg for, i deres Google Ads.

Dermed kan europæiske virksomheder fuldstændig miste kontrollen over deres brands.

HOTREC beder nu Europaparlamentet og EU-kommissionen at rette fuldt fokus imod den kommende regulering af reglerne for beskyttelse af europæiske virksomheders rettigheder til eget varemærke.

Har du fået læst?

Serbien tilslutter sig HOTREC som 44. land

HOTREC er paraplyorganisationen, der arbejder for hoteller, restauranter og cafeer på tværs af hele Europa. Ved sidste uges general assembly i Dubrovnik blev Serbien optaget som det 44. land i HOTREC.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne