Den europæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, er ekstremt bekymret for udviklingen, efter at Google for nylig offentliggjorde sin politik for brandrettigheder på søgetjenesten.

Google har meddelt, at mellemhandlere som for eksempel onlinebookingportalerne har ret til at bruge navnene på de brands, de formidler salg for, i deres Google Ads.

Dermed kan europæiske virksomheder fuldstændig miste kontrollen over deres brands.

HOTREC beder nu Europaparlamentet og EU-kommissionen at rette fuldt fokus imod den kommende regulering af reglerne for beskyttelse af europæiske virksomheders rettigheder til eget varemærke.

Har du fået læst?

Serbien tilslutter sig HOTREC som 44. land

HOTREC er paraplyorganisationen, der arbejder for hoteller, restauranter og cafeer på tværs af hele Europa. Ved sidste uges general assembly i Dubrovnik blev Serbien optaget som det 44. land i HOTREC.

HOTREC: ”Klimalovgivning vil ændre måden, hvorpå vi driver virksomhed”

Klimadagsordenen ruller verden over, og den har også indtaget EU. Her har man lavet klare målsætninger for, hvor meget CO2-udledningen skal nedbringes. Formand for den fælleseuropæiske hotel- og restaurantorganisation HOTREC, og formand for HORESTA, Jens Zimmer Christensen siger, at turisme- og oplevelseserhvervet må forvente ny lovgivning, som EU vil indføre for at indfri ambitionerne.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne