Den europæiske hotel- og restaurantorganisation, HOTREC, er ekstremt bekymret for udviklingen, efter at Google for nylig offentliggjorde sin politik for brandrettigheder på søgetjenesten.

Google har meddelt, at mellemhandlere som for eksempel onlinebookingportalerne har ret til at bruge navnene på de brands, de formidler salg for, i deres Google Ads.

Dermed kan europæiske virksomheder fuldstændig miste kontrollen over deres brands.

HOTREC beder nu Europaparlamentet og EU-kommissionen at rette fuldt fokus imod den kommende regulering af reglerne for beskyttelse af europæiske virksomheders rettigheder til eget varemærke.

Har du fået læst?

Dansker til tops i europæisk hotel- og restaurantorganisation

Når der fremover skal diskuteres politik og rammevilkår på vegne af Europas hoteller og restauranter, så bliver det med en dansker for bordenden. Jens Zimmer Christensen blev i dag valgt som ny formand for den fælleseuropæiske brancheorganisation HOTREC.

HORESTA: Bookingportalers prisklausuler bør forbydes

Den frie konkurrence er sat ud af kraft, når bookingportaler som Hotels.com og Booking.com stiller krav til hotelbranchen om, hvad prisen skal være på hotelværelser. Derfor bør de danske konkurrencemyndigheder gribe ind og forbyde de aftaler mellem hoteller og bookingportaler, der indeholde såkaldte prisklausuler, mener HORESTA.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne