Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere erhvervsdrivende vælger at holde deres møde i Nordsjælland, når de planlægger en dag ud af huset. Til og med august i år har de fem VisitNordsjælland-kommuner flere end 166.000 forretningsrelaterede overnatninger. Det er en stigning på 23 procent, når tallene sammenlignes med dem fra samme periode sidste år, hvor overnatningstallet på forretningsrelaterede overnatninger var på godt 135.000 og for hele året på lidt over 216.000.
”Følger vi den flotte kurve bliver 2018 det bedste mødeår siden VisitNordsjællands begyndelse. Der er ingen tvivl om, at de fine tal bl.a. skyldes at hoteller som f.eks. Hotel Bretagne, Marienlyst Strandhotel og Fredensborg Store Kro har fået mere kapacitet og dermed også har mulighed for at afholde flere møder. Og så har mødenetværket Unikke Mødesteder i VisitNordsjælland-regi arbejdet målrettet på at markedsføre Kongernes Nordsjælland som en mødedestination. Konkurrenter arbejder nu både på tværs af egne interesser og kommunegrænser”, siger Berit Elmark, udviklingschef, VisitNordsjælland.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025