Den danske hovedstad har formået at skabe sig en position forrest i feltet af verdens kongresbyer og er nu nummer 14 på den internationale liste over verdens mest populære kongresbyer.

Alene i 2017 omsatte København for 11,4 milliarder kroner på markedet for kongresser og virksomhedsmøder. Det gør, at hovedstaden alene står for 44 procent af omsætningen på det danske mødemarked. Det er en stigning siden 2012, hvor København stod for 37 pct. af omsætningen, viser en analyse af det danske møde- og kongresmarked udarbejdet af blandt andre VisitDenmark og MeetDenmark.

Det betyder meget for hele hovedstaden at være populær på kongresområdet, forklarer Mikkel Aarø-Hansen, der er administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

”Vi får en masse turismeindtægter, fordi mange kommer til København, hvor de overnatter, går på restaurant, transporterer sig, oplever byen og inspirerer andre turister gennem blandt andet sociale medier. Det giver en masse indtægter, og vi skaber job i turismesektoren. Derudover får vi nogle af verdens dygtigste mennesker inden for deres fagfelt til København. Det giver mulighed for virksomheder og universiteter til at skabe netværk, tiltrække talenter og tilegne sig en masse viden,” siger han.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Populær burgerbar flytter efter klager

I sommer åbnede den aarhusianske burgerkæde Burger Shack sin første burgerbar i København, som Politiken kvitterede med en seksstjernet anmeldelse. Nu er det dog blevet tid til at finde en ny lokation til baren. Det sker efter massive klager fra naboerne til grillen, skriver Ekstra Bladet ifølge FødevareWatch.dk.

Nyt københavnerhotel satser på naturen

Hotel Teglholmen består af et hotel på 6 etager med en stueetage indrettet til 1.500 m² dagligvarebutik samt hotellobby og morgenmadsrestaurant. Gården integreres med den tilstødende “grønne kile” med blomsterbede og trægrupper for at skabe et samlet grønt rum, skriver Nybygget ifølge Kursuslex.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne