Den danske hovedstad har formået at skabe sig en position forrest i feltet af verdens kongresbyer og er nu nummer 14 på den internationale liste over verdens mest populære kongresbyer.

Alene i 2017 omsatte København for 11,4 milliarder kroner på markedet for kongresser og virksomhedsmøder. Det gør, at hovedstaden alene står for 44 procent af omsætningen på det danske mødemarked. Det er en stigning siden 2012, hvor København stod for 37 pct. af omsætningen, viser en analyse af det danske møde- og kongresmarked udarbejdet af blandt andre VisitDenmark og MeetDenmark.

Det betyder meget for hele hovedstaden at være populær på kongresområdet, forklarer Mikkel Aarø-Hansen, der er administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

”Vi får en masse turismeindtægter, fordi mange kommer til København, hvor de overnatter, går på restaurant, transporterer sig, oplever byen og inspirerer andre turister gennem blandt andet sociale medier. Det giver en masse indtægter, og vi skaber job i turismesektoren. Derudover får vi nogle af verdens dygtigste mennesker inden for deres fagfelt til København. Det giver mulighed for virksomheder og universiteter til at skabe netværk, tiltrække talenter og tilegne sig en masse viden,” siger han.

Kendiskok udvider med kebabshop

Umut Sakarya går lidt andre veje end de klassiske flæskestegs-koncepter og udvider nu “imperiet” med en kebabshop. Den kommer til at hedde Guldkebab by Guldkroen, og åbner som en pop up 14. februar og frem til sommerferien på Nørrebro, skriver MigOgKbh.dk.

Tættere på nyt københavnsk kæmpehotel

Arp-Hansen Hotel Groups største hotel er i dag Tivoli Hotel & Congress Center med 679 værelser. Men titlen overtages til oktober i år af gruppens Wakeup-hotel i Borgergade ved Kgs. Nytorv. Det har i dag 498 værelser, men udvides med 272 værelser, så det kommer op på 770 – en udbygning til anslået 400 millioner kroner.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne