Et stort flertal af danskerne er i de senere år blevet mere opmærksomme på ikke at smide mad ud. Men hvordan er man en bæredygtig hotelgæst uden at skulle bide i det sure æble og gå på kompromis med den gode hoteloplevelse? Man stiller krav til sit hotel. Undersøgelsen foretaget af YouGov for Scandic viser, at de danske hotelgæster ikke er interesserede i initiativer som mindre tallerkener, at buffeten ikke bliver genopfyldt, eller at den droppes helt.

81 pct. af de adspurgte mener derimod, at hoteller, der tilbyder buffet, har et stort ansvar for at forhindre madspild. Mere end halvdelen svarer også, at det skal gøres ved at sælge overskudsmaden videre. Ifølge undersøgelsen er det særligt kvinder, personer bosat på Sjælland og dem på 50+, som mener, at hotellerne skal sælge deres overskudsmad og være mere bevidste om deres del af ansvaret for klimabelastningen.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Har du fået læst?

Det skal være sjovt at undgå madspild

Mindre madspild er ikke en ny tanke i HORESTA. Men hvor det tidligere var et rent økonomisk spørgsmål, som kunne forvandle røde bundlinjer til sorte, er der i dag også et tydeligt miljøaspekt i det. Og HORESTAs medlemmer har det sjovt med at finde på nye ideer, skriver Planet-Tech.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne