Et stort flertal af danskerne er i de senere år blevet mere opmærksomme på ikke at smide mad ud. Men hvordan er man en bæredygtig hotelgæst uden at skulle bide i det sure æble og gå på kompromis med den gode hoteloplevelse? Man stiller krav til sit hotel. Undersøgelsen foretaget af YouGov for Scandic viser, at de danske hotelgæster ikke er interesserede i initiativer som mindre tallerkener, at buffeten ikke bliver genopfyldt, eller at den droppes helt.

81 pct. af de adspurgte mener derimod, at hoteller, der tilbyder buffet, har et stort ansvar for at forhindre madspild. Mere end halvdelen svarer også, at det skal gøres ved at sælge overskudsmaden videre. Ifølge undersøgelsen er det særligt kvinder, personer bosat på Sjælland og dem på 50+, som mener, at hotellerne skal sælge deres overskudsmad og være mere bevidste om deres del af ansvaret for klimabelastningen.

Har du fået læst?

Kom til madspildsseminar ved Bite Copenhagen

eSmiley inviterer til et fagligt seminar om madspildsmålinger med mening. Virksomheden deler ud af sin ekspertviden og præsenterer konkrete værktøjer for deltagerne, så de enkelt og effektivt kan forebygge og reducere madspild i deres virksomheder.

Scandic har genåbnet Falkoner hotel

I denne uge klippede Frederiksbergs borgmester, Simon Aggesen, det røde bånd da Scandic genåbnede Scandic Falkoner, efter mere end to års ombygning, renovering og udbygning, skriver TravelNews.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne