Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den amerikanske virksomhed Airbnb har vokset sig store ved at formidle privat udlejning, men når man først vokser sig rigtig stor på et marked, så vil der også være flere huller i osten, skriver MigOgAalborg.dk.
Her ser Aalborg-virksomheden Sharebnb deres chance for at trænge ind på et globalt marked for kort tids udlejning.
Søren Maigaard Jensen så potentiale i at gå ind på det voksende marked for kort tidsudlejning, og der gik ikke ret lang tid, fra de havde de første udlejningsboliger eller lokale værter på, til de var booket.
“Vi testede det lidt af for sjov, men det gik utrolig stærkt, og så var alt booket. Vi opdagede, at der var et kæmpe behov her i Aalborg og i det øvrige Danmark. Der var utrolig stor efterspørgsel på korttidsudlejning, og sidenhen kunne vi også mærke, at der var masser af potentiale uden for Danmarks grænser. Bare fordi der er andre spillere på et marked, betyder det jo ikke, at man ikke kan etablere sig også,” siger Søren Maigaard Jensen, da MigogAalborg møder ham.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024