Den udenlandske mødedeltager bruger generelt flere penge i forbindelse med et møde eller en konference i Danmark, end danskere gør. Det er en af konklusionerne i en analyse af mødemarkedets betydning for den danske økonomi, som turismeorganisationen Visitdenmark har lavet sammen med bl.a. Meetdenmark og HORESTA.

"Vi kan se, at det, vi kalder average spend (gennemsnitligt forbrug, red.) for en international mødedeltager er væsentligt højere end for en dansk mødedeltager. Det betyder noget for det volumen, der er i mødemarkedet, og som kan komme de kommende år, så det er enormt positivt," siger Erik Mortensen, direktør for erhvervsturisme i Visitdenmark og hovedforfatter bag analysen.

En mødedeltager fra udlandet bruger i gennemsnit godt 2000 kr. pr. dag uden for mødelokalet. En dansk mødedeltager bruger knap 1000 kr. udenfor mødelokalet.

Ifølge analysen skabte mødemarkedet en samlet omsætning på 26 mia. kr. i 2017. Det er 25 pct. mere end i 2010.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stort 'Community Pavilion' med spændene nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Hotelchef på hjemmebane

Efter en årrække med daglig pendling til Odder og senere Sabro ved Aarhus har Jakob Beck Wätjen rykket karrieren hjem til Silkeborg.

Marriott vil have større bid af MICE-markedet

Marriott Bonvoy Events’ hjemmeside – MarriottBonvoyEvents.com – skal fungere som et bredt favnende værktøj for møde- og eventplanlæggere. Den nye hjemmeside afløser Marriotts tidligere MICE-hjemmeside: Meetings Imagined, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne