Hotelkæden CitizenM åbner nu i København og har allerede hoteller i en lang række byer verden over, men de er langtfra den eneste udenlandske kæde, der nu kaster sin kærlighed på København. Over de næste år vil hotelkapaciteten i hovedstaden blive forøget med cirka 50 procent - og i adskillige tilfælde er hotellerne på udenlandske hænder.

”København har udviklet sig enormt de sidste mange år, og hotelkapaciteten er simpelthen for lille. Derfor er det interessant for os at være med til at øge antallet af værelser og hoteller i byen,” siger Peter Haaber, CEO i organisationen Core Hospitality, som kommer til at drive det nye Moxy-hotel i Sydhavnen.

At udenlandske kæder interesserer sig for København, er ikke i sig selv nyt, men interessen er steget meget de seneste år, fortæller Nadeem Wasi, der er medlemschef i HORESTA.

”Flere flyafgange, gastronomien og den endeløse positive omtale gør, at flere og flere kender København. Det betyder, at kæder fra andre lande begynder at se det som en attraktiv investeringsdestination,” siger Nadeem Wasi, som mener, at de, der kommer til at overleve, har et knivskarpt koncept, der inddrager det lokale. Det, han kalder »global with the local flavour«.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Hostel-kæde solgt for milliardbeløb

Generator-kæden, der er ejet af den britiske investeringsfond Queensgate Investments, har for 400 millioner dollars – cirka tre milliarder kroner – købt amerikanske Freehand Hotels, skriver Standby.dk.

TV2/News satte fokus på nye hotelværelser og rekordsommer

TV2/News satte i morges fokus på, at hotelbranchen har haft en rekordsommer med 5,8 millioner overnatninger i månederne juni-august. Men indslaget handlede også om, at branchen ser ind i en tid med skærpet konkurrence på grund af en voldsom vækst i kapaciteten. Særligt i København.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne