For første gang nogensinde har Danmark fået en strategi for lystfiskeri. Fiskeriminister Eva Kjer Hansen præsenterede den nye lystfiskerstrategi, der skal gøre forholdene for lystfiskeri bedre og tiltrække flere både danske og udenlandske lystfiskerturister til Danmark. Strategien indeholder fem initiativer, og regeringen vil bruge 32 millioner kroner på at gennemføre dem i perioden 2018-2021.

VisitDenmarks markedschef i Tyskland, Mads Schreiner, hæfter sig særligt ved tre initiativer i strategien, som drejer sig om digital information til og markedsføring over for potentielle lystfiskere:

”Sidste år fiskede omkring 500.000 tyskere på deres ferie i Danmark, men potentialet er langt større. Ifølge den tyske rejseanalyse fisker 3,5 millioner tyskere ofte eller meget ofte på deres ferie, så vi kan gøre endnu flere interesserede i Danmark, hvis vi viser dem de konkrete muligheder i Danmark” siger Mads Schreiner og tilføjer:

”Desuden arbejder vi meget med at tiltrække flere turister i skuldersæsonen. Og her passer lystfiskerturisme perfekt ind, da de fleste former for fiskeri topper i foråret og efteråret.”

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Pensionisternes feriebudget vokser

De ældre har fået flere penge mellem hænderne. Blandt andet fordi de har større pensionsopsparinger end tidligere.
Sådan lød forklaringen fra HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, da hun tirsdag morgen forklarede til TV2/News, hvorfor pensionisternes feriebudget er steget med 34 procent på ti år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne