Stifter af Just Eat-konkurrenten Hungry.dk, Morten Larsen, ser store muligheder for at brede forretningen ud i Danmark. Til Børsen fortæller han, at selskabet har gearet op i salgsafdelingen og marketingsbudgettet for at give brændstof til vokseværket.

"I Danmark ser jeg uanede muligheder. Vi har en kæmpestor stjerne i Just Eat, som tjener rigtigt mange penge i Danmark, og som vi stille og roligt haler ind på, og der er ikke noget, der tyder på, at det stopper," siger han til avisen og tilføjer, at han tror på, at selskabet kan tidoble bundlinjen herhjemme.

I det seneste regnskab fra 2017 lå bundlinjen på 4,4 mio. kr.

Har du fået læst?

HORESTA-analyse: Take away oplever stor vækst

Danskerne går mere ud og spiser. Vi bruger flere penge pr. udespisebesøg. Restauranterhvervets samlede omsætning stiger. Det kunne HORESTAs adm. dir. Katia K. Østergaard fortælle på TV2 Business onsdag morgen med afsæt i en ny analyse af danskernes udespisevaner.

Københavnerne går oftest på restaurant og henter takeaway

Det er blevet en del af danskernes forbrug at spise ude samt hente mad og drikke fra restauranter, cafeer og barer m.m. I den nyeste opgørelse HORESTA har fået lavet, foretog danskerne 405 mio. besøg på tværs af alle restauranttyper – fra takeaway-kaffe til besøg på gourmetrestauranter - i 2017. Det svarer til 1,6 besøg pr. dansker om ugen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne