Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Viljen til at yde et bidrag til den fælles markedsføring af nordjysk turisme har - foreløbig - levet op til forventningerne i den selvbestaltede arbejdsgruppe, der i det tidlige forår satte som mål at øge markedsføringsbudgettet fra 15 til 51 millioner kroner om året.
Bag initiativet står ”De fire store” i nordjysk turisme, Fårup Sommerland, Aalborg Zoo, Nordsøen Oceanarium og Skallerup Seaside Resort. Herfra forlyder det, at man er meget tæt på at have opfyldt kvoten for det kommende år.
I alt har 27 aktører givet tilsagn om at spytte i bøssen, men dermed er man dog langt fra at have afsluttet arbejdet, pointerer Per Dam, direktør i Fårup Sommerland.
”Der er tale om en tretrinsraket, hvor vi frem til 2021 gradvist skal øge markedsføringsbudgettet. Vi er nu næsten i mål for 2019, og med tilsagn om yderligere medfinansiering fra Business Region North Denmark og Vækst Forum er der reelt tale om en fordobling af budgettet i det kommende år. Men skal målet for de kommende år opfyldes, skal vi have flere med til at finansiere”, siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025