Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Efter et længere tilløb har myndighederne i den britiske hovedstad, London, besluttet, at brugerne af byens offentlige trafik ikke længere skal bombarderes med reklamer for usund og fedende mad.

Tilbage i maj fremlagde Londons borgmester, Sadiq Khan, kommunens planer om et reklameforbud for junkfood i et forsøg på at sætte en stopper for epidemien med overvægtige børn.

Et problem, som borgmesteren har kaldt en "tikkende bombe".

Dengang sagde Khan, at 40 procent af Londons børn på 10 og 11 år er overvægtige eller lider direkte af fedme.

Se også

HORESTA fremhæver erhvervsvenlighed i KV25-katalog

Mere smidige byggetilladelser og bedre vilkår for udeservering kan styrke oplevelseserhvervet lokalt. I HORESTAs nye KV25-katalog peges på to forslag, som kan styrke bylivet og forbedre vilkårene for virksomheder i branchen.

Log ind