Rundt omkring på cykelstierne i København er der dukket flere og flere cyklister op med blå jakker med teksten "Wolt" på ryggen.

Særligt inden for de seneste seks ugers tid, er der blevet flere af dem, som har trodset vind og vejr for at levere mad direkte hjem til folks hoveddør. Siden 8. oktober har det nemlig været muligt at få bragt sin BicMac eller anden favoritburger fra McDonalds direkte hjem til sig flere steder i Københavnsområdet - konceptet kalder de McDelivery.

Idéen er, at McDonald's i løbet af seks måneder vil se, om deres kunder vil tage muligheden for udbringning til sig, og om det stadig er muligt at levere maden i en tilfredsstillende kvalitet. Så indtil nu er ordningen stadig i et testforløb.

Men det ser ud til, at københavnerne har taget det til sig. I hvert fald har samarbejdet mellem ti McDonald's butikker og udbringningsservicen Wolt overgået alle forventninger.

Restauranter omsætter for over en kvart milliard gennem udbringningstjeneste

Takeaway-industrien vokser i Danmark. Det mærker man hos Wolt. Virksomheden kan nu offentliggøre, at der det seneste år er genereret omsætning for en kvart milliard hos de københavnske restauranter via Wolts app. Det sker kun to et halvt år efter, den finske virksomhed etablerede sig i Danmark, og i dag benytter mere end 600 danske restauranter sig af Wolts app til madudbringning.

Hungry.dk indgår samarbejde med McDonalds

Københavnere kan nu få mad leveret fra McDonalds gennem platformen Hungry.dk. De to parter har nemlig netop indgået et partnerskab, skriver Morten Larsen, stifter og bestyrelsesformand i Hungry.dk, på Linkedin, ifølge FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne