Det er kun godt en måned siden, at McDonald's gik sammen med budtjenesten Wolt om levering til døren i København, og nu går Burger King samme vej.

De går sammen med Wolts leveringskonkurrent, Just Eat, skriver de to firmaer i en fælles pressemeddelelse.

'Vores kunder har længe haft et brændende ønske om at få vores burgere leveret til døren, så det føles rigtig godt at kunne give danskerne en tidlig julegave. Med Just Eat-samarbejdet mener vi, at vi har fundet en samarbejdspartner, der kan sikre, at de burgersultne danskere får levering af højeste kvalitet,' siger Sofie Navardsen, markedschef hos Burger King Danmark.

'Det har været vigtigt for os, at det er den samme kvalitet og gode smag, der møder kunden, uanset om de får maden bragt ud, eller om de spiser den i en af vores mange restauranter,' siger hun.

Trend: Robotter er blevet lukket ind i køkkenet

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurant- og robotvirksomheden Creator, som har automatiseret tilberedningen af gæsternes burgerønsker ved brug af robotter.

HORESTA-analyse: Take away oplever stor vækst

Danskerne går mere ud og spiser. Vi bruger flere penge pr. udespisebesøg. Restauranterhvervets samlede omsætning stiger. Det kunne HORESTAs adm. dir. Katia K. Østergaard fortælle på TV2 Business onsdag morgen med afsæt i en ny analyse af danskernes udespisevaner.

Københavnerne går oftest på restaurant og henter takeaway

Det er blevet en del af danskernes forbrug at spise ude samt hente mad og drikke fra restauranter, cafeer og barer m.m. I den nyeste opgørelse HORESTA har fået lavet, foretog danskerne 405 mio. besøg på tværs af alle restauranttyper – fra takeaway-kaffe til besøg på gourmetrestauranter - i 2017. Det svarer til 1,6 besøg pr. dansker om ugen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne