Når flybilletten, koncertbilletten eller biografbilletten bestilles, udpeger kunderne helt selv, hvor de vil sidde. Nu er denne service også blevet en del af restaurantreservationen, skriver Hotelmarketing.com.

Den internationale reservationsportal OpenTable har nu gjort det muligt, at gæsterne selv kan udpege deres plads i restauranten, når de går gennem reservationsproceduren på nettet. Det betyder, at gæsterne på forhånd kan klikke af, om de vil specifikt vil sidde i baren, i restauranten eller udenfor.

Mediet Hotelmarketing.com skriver dertil, at valgfriheden giver gæsterne mere indflydelse på egen oplevelse, og samtidig vil det frigøre plads og muligheder for restauranterne i spidsbelastningstimerne.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Restaurantbeskæftigelsen runder 100.000

Da beskæftigelsen var på sit højeste før krisen var knap 70.000 personer beskæftiget i restaurantbranchen. I dag er tallet vokset til 100.000. Det svarer til en vækst på næsten 45 pct., viser de nyeste tal fra Danmarks Statistik. I samme periode er den generelle danske beskæftigelse steget med blot 0,7 pct.

Markedet for take away-mad boomer

TV2/News satte her til morgen fokus på det voksende marked for take away-mad i Danmark og citerede i den forbindelse en undersøgelse fra HORESTA, der viser, at danskerne i 2017 bestilte take away over 40 millioner gange.

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne