Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det kniber med lige at hoppe på en bus eller et tog, når turister kommer til Danmark. De oplever nemlig den kollektive trafik som svær at bruge. Men det skal der nu rettes op på. I denne uge lancerede en projektgruppe under Erhvervsministeriet en rapport med en række initiativer, der skal forbedre turisters adgang til kollektiv trafik, skriver Ritzau.
Det roser HORESTAs politisk rådgiver Helle Eckeroth.
”Selv danskere, der er bosat i Danmark og skal bruge den offentlige transport hver dag, har problemer med Rejsekortet, så det bliver jo ikke lettere som turist”, siger hun.
Hun hæfter sig ved, at selskabernes nuværende produkter til turister sådan set er udmærkede løsninger, hvis de ellers var landsdækkende. I Midttrafik kan man for eksempel købe en papirbillet, som giver fri adgang til at rejse et-tre døgn i Aarhus eller i hele regionen.
”Hvis bare der var én transaktionsomkostning, som gav én billet, så turister frit kunne rejse rundt i landet, ville det ikke kun være til gavn for HORESTAs medlemsvirksomheder, men for hele forretningen Danmark”, siger Helle Eckeroth.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Horesta advarer mod flere Airbnb-dage i Silkeborg
19-06-2026
-
Nyt hotel indgår i stor havneplan i Esbjerg
19-06-2026
-
Ny direktør på vej til Old Irish Pub
19-06-2026
-
To danske naturattraktioner nærmer sig verdensarv
19-06-2026
-
Madoplevelser trækker millioner af turister til Danmark
19-06-2026
-
Kendt hotel i Skagen reducerer underskuddet
19-06-2026
-
Ny sag om ulovlig kommunal støtte på Fanø
19-06-2026
-
Internationalt: Mikkeller åbner første bar i Mellemøsten
19-06-2026