Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det kniber med lige at hoppe på en bus eller et tog, når turister kommer til Danmark. De oplever nemlig den kollektive trafik som svær at bruge. Men det skal der nu rettes op på. I denne uge lancerede en projektgruppe under Erhvervsministeriet en rapport med en række initiativer, der skal forbedre turisters adgang til kollektiv trafik, skriver Ritzau.
Det roser HORESTAs politisk rådgiver Helle Eckeroth.
”Selv danskere, der er bosat i Danmark og skal bruge den offentlige transport hver dag, har problemer med Rejsekortet, så det bliver jo ikke lettere som turist”, siger hun.
Hun hæfter sig ved, at selskabernes nuværende produkter til turister sådan set er udmærkede løsninger, hvis de ellers var landsdækkende. I Midttrafik kan man for eksempel købe en papirbillet, som giver fri adgang til at rejse et-tre døgn i Aarhus eller i hele regionen.
”Hvis bare der var én transaktionsomkostning, som gav én billet, så turister frit kunne rejse rundt i landet, ville det ikke kun være til gavn for HORESTAs medlemsvirksomheder, men for hele forretningen Danmark”, siger Helle Eckeroth.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025