Det er ikke billigt at slynge sig ved poolen på en af Bali eller Maldivernes mange luksushoteller, og derfor prøver mange Instagram-stjerner ty til reklameværdien og tilbyde hotellerne offentlig omtale for gratis indkvartering.

Det er dog bare ikke alle hoteller, der er lige glade for den stigende kontakt fra Instagrammere, som - i hotellernes øjne - mange gange ikke er så kendte, som de selv tror.

”Alle med en Facebook er en 'influencer' i dag, siger Kate Jones, som er marketing- og kommunikationschef på det femstjernede maldiviske hotel 'Dusit Thani' og fortsætter:

”Folk siger til os, at de vil komme til Maldiverne i ti dage og vil dele to billeder på Instagram med deres omkring 2000 følgere. Der er endda folk med 600 venner på Facebook, der 'tilbyder' at bo på vores hotel i en uge.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Stjernefejl kan give klækkelig kompensation

Ingen swimmingpool, mangelfuld morgenmad eller et tv, der ikke virker. Hvis hotellet ikke lever op til det, gæsten er blevet lovet, kan de være i deres gode ret til kompensation. Det kræver dog, at gæsten har styr på - og kan dokumentere - hvad hotellet havde stillet i udsigt, skriver Ritzau.

Hoteldirektør: Sådan gør vi bæredygtighed rent lavpraktisk

Vi skal og bør stå sammen om at nedbringe ressourceforbruget. Det er både etisk og miljømæssigt korrekt, og som et non-profit og bæredygtigt hotel vil vi gerne tage vores del af ansvaret. Sådan skriver Bo Kikkenborg, hoteldirektør, KOMPAS Hotel Aalborg. Derfor har hotellet valgt at blive et Green Key-certificeret hotel.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne