Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Både København og dele af provinsen oplever øget interesse fra internationale kæder, skriver Licitationen.

”København er blevet et større hotelmarked, byen er rykket en klasse op og konkurrerer i nogle sammenhænge nu med byer som Barcelona og Berlin, så flere internationale kæder har fået øjnene op for vores hovedstad”, påpeger Nadeem Wasi, medlemschef i HORESTA.

Som eksempler nævner han, at den tyske A&O-kæde sidste år indviede et hostel på Nørrebro, mens hollandske CitizenM næste år åbner et hotel ved Rådhuspladsen. Et andet nyt hotelnavn i hovedstaden fra 2019 bliver Moxy, et varemærke under Marriott-kæden med åbning i Sydhavnen.

Emil Lindvang Bentsen, konsulent i Nordic Hotel Consulting (NHC) vurderer, at mange udenlandske kæder kigger på København, blandt andre franske Accor, canadiske Four Seasons, amerikanske Hyatt og hollandske Zoku.

Vil forvandle kendt tv-tårn til hotel

En amerikansk hotelkoncern har betalt 2,4 milliarder kroner for et tv-tårn, der tidligere har været Londons højeste bygning. Planen er, at det på sigt skal omdannes til at tage imod gæster.

Log ind