I Storbritannien har de fået nok af bookingportaler, som lokker rejsende med falsk markedsføring. Således vil konkurrencestyrelsen nu sætte en stopper for reklamer med ’et værelse tilbage’ på bookingportaler. Det skriver avisen Telegraph.

Desuden siger styrelsen at angivelser af, hvor mange rejsesøgende der lige nu kigger på et givent hotel kan give et falsk indtryk, som forhaster kundernes købsbeslutning.

Målet er at sikre forbrugerne modes af troværdig information, og at de får, hvad de betaler for.

Læs hele historien her.

Skal hoteller selv køre taxa med gæsterne?

Der er for lang ventetid på taxa, især uden for de større byer, skriver Erhverv+ Fyn. Og problemet er den nye taxalov, som har gjort det uattraktivt at køre taxature uden for byerne, hvor de fleste kunder er.

Badehotel i millionsalg: Svensk investor tilbød sig

Svømmebassinet skulle opgraderes til spa, og gæsterne skulle indlogeres både i hverdagen og weekenden. Det var nogle af ambitionerne kapitalforvalteren Artha havde, inden de investerede millioner i Marienlyst Badehotel for to år siden, skriver Børsen.

Analyse: Det vælger danskerne hotel efter

YouGov har undersøgt danskernes holdning til de største hotelkæder og feriecentre i Danmark, og spurgt dem, hvilke kriterier, der er vigtigst, når de booker et ophold.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne