Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Dragsholm Slot har nu som første turistattraktion i Odsherred fået et af de eftertragtede brune skilte langs motorvejen. Torsdag blev skiltet, en såkaldt turistoplysningstavle, placeret nær den sidste afkørsel for enden af Holbækmotorvejen, skriver SN.dk.

”Det er endelig lykkedes. Det er vi meget glade for. Efter fire-fem års dialog med Vejdirektoratet er det nu kommet op”, fortæller slotsdirektør Mads Bøttger.

Den 1. januar trådte nye regler i kraft for opsætning af de brune skilte som betød at turistattraktioner mere end 15 kilometer fra motorvejen også kan få opsat skiltehenvisere. Dog kun på motorvejsstrækninger, selvom flere lokale folketingspolitikere har argumenteret for at det også burde være lovligt med skilte af den type på motortrafikvejen rute 21.

”Vi syntes jo at slottet er kulturarv på linje med alt andet, der har de her skilte, så det ville vi også gerne have”, uddyber Mads Bøttger.

Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion

Vikingemuseet Fyrkat har modtaget 10 mio. kr. fra Den A.P. Møllerske Støttefond til en omfattende renovering af det rekonstruerede langhus. Samtidig arbejdes der på et nyt formidlingshus ved den UNESCO-anerkendte ringborg.

Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere

En ny erhvervsuddannelse til turismeassistent starter i Roskilde til oktober. Uddannelsen er udviklet i tæt samspil med turisme- og oplevelsesbranchen og har fokus på værtskab, gæsteoplevelser og praktik i virksomheder.

Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport

Et salg af Aarhus Airport ser ud til at være tæt på efter flere års forhandlinger. Ifølge TV2 Østjyllands oplysninger er Anders Holch Povlsen køber, hvis de tre ejerkommuner godkender handlen.

Log ind