Med over 30 millioner overnattende turister om året er der pres på de centrale områder i den britiske hovedstad. Siden oktober har den komiske rollefigur Mr. Bean været med til at sikre turisttrængsel og skabe en oplevelse i London.

"Play London With Mr. Bean" er et gratis mobilspil, der tager turister til seværdigheder rundt i byen. Når de kan krydse en destination af på appen, bliver de honoreret med point i form af vouchers til omkringliggende besøg. På den måde sørger Mr. Bean for at turister, bliver taget vidt omkring i millionbyen, så ikke alle koncentreres i indre by.

Dertil bliver turisme en gevinst for forretningslivet i hele London, og det bliver nemt at indsamle data på turisterne. Indtil videre har over 600.000 downloadet den populære komiker som tourguide, og de succesrige erfaringer fra Londons storbyturisme giver blod på tanden til at videreudvikle spillet til andre turistdestinationer i verden.

Du kan læse hele historien her.

Har du fået læst?

Nye tal for de kommende destinationsselskaber

Destinationsselskaberne skal være til at udvikle de lokale destinationer, så Danmark kan være med i den internationale konkurrence om turisterne. For selvom de udenlandske overnatninger i Danmark steg med 3,4 pct. fra 2017 til 2018, går det endnu bedre i en række af de lande, vi normalt sammenligner os med. Både Sverige, Nederlandene, Tyskland og Irland har oplevet en højere vækst end Danmark.

Aarhus kåret som en af verdens nye favoritdestinationer i 2020

Det internationale rejsemedie Travel Lemming og en jury af verdens førende rejsebloggere har netop hædret Aarhusregionen med ’Emerging Destination Award 2020’, og dermed rykker Aarhus ind på en attraktiv liste over 30 nye rejsemål i hele verden, som rejsende anbefales at besøge i 2020.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne