Når Wonderful Copenhagen inviterer til konferencen Tomorrow’s Urban Travel 2018, vil rækken af internationale speakers bl.a. inkludere verdens eneste turismefremtidsforsker, der vil fremlægge fire mulige scenarier for, hvordan turismen kan udvikle sig frem mod 2050.

Blandt speakers er også Megan Epler Wood fra Harvard University, som sætter fokus på, hvordan det lokale er en nøgle til nogle af turismens globale udfordringer, bl.a. overtourism og bæredygtighed.

Carlsbergs marketingschef, Jeppe Boel, fortæller om værdien af localhood i branding, og hvorfor det giver mening for bryggerigiganten at lade Mads Mikkelsen cykle rundt i København i en markedsføringsfilm for øl.

Under temaet ’The value og localhood’ sætter konferencen i år fokus på, hvordan branchen kan skabe reel værdi for både attraktioner, hoteller og andre aktører inden for oplevelsesøkonomien, bl.a. kulturinstitutioner, ved at tappe ind i det lokale.

Tomorrow’s Urban Travel 2018 finder sted d. 9. oktober i Øksnehallen, København.

Der er Early-Bird rabat på 10 procent frem til og med d. 6. juli.

Læs mere om Tomorrow’s Urban Travel her.

Forskerhold har skabt en printer, der kan tage nordisk mad til et nyt niveau

Danmark er for længst blevet anerkendt for sine fine råvarer, sit økologiske snit, sin høje fødevaresikkerhed og sit nordiske køkken i verdensklasse. Teknologisk set har vi derimod ikke skabt det store på den internationale madscene, men det er et dansk forskerhold nu i færd med at lave godt og grundigt om på, skriver Finans.dk.

Kendt kok åbner eksotisk Bali-restaurant

Kok og sommelier Henrik Yde åbnede for år tilbage gourmet-thai restauranten Kiin Kiin på Nørrebro. Den fik, og har, en Michelinstjerne. Tirsdag 10. december indtager han både en ny bydel og et nyt verdenskøkken, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne