Restauranter med kød som det vigtigste på menukortet er pressede. Hereford Beefstouw med 11 restauranter i Danmark og i udlandet er en af de ældste kæder på markedet. Ejer og direktør Lars Damgård forudser en stor opbremsning, hvor en del må give op:

”Veganere og vegetarer vokser i antal, mens miljøbevidste folk fortsætter med at ville sætte en dagsorden mod oksekød. Jeg tror, der er et vigende marked lige inden for vores segment i en tid, hvor antallet af bøfhuse er vokset i særdeleshed i storbyerne.”

Hos HORESTA lyder vurderingen, at der er åbnet masser af nye bøf- og burgerrestauranter, og at vegetarerne endnu ikke fylder meget.

”Det er en voksende gruppe, men de fylder ikke meget. Det er mere den stigende konkurrence, der vil føre til, at nogle må lukke,” vurderer direktør Katia Østergaard.

Trend: Umage partnerskaber med fødevarer

Yay Bouquet specialiserer sig i at skabe unikke og spiselige buketter. Buketter der er lavet af for eksempel kød, fisk og skaldyr, chokolade, frisk frugt og meget mere. Yay Bouquet tilbyder et bredt sortiment af de spiselige buketter indenfor kategorier som fruits & flowers, smoked sausages, sweet tooth, og der er sågar en burgerbuket, som kan skræddersys til en kundes præferencer.

Trend: Kontaktløs betaling i kundens kop

Den engelske kaffekæde Costa Coffee har lavet et mål om at genanvende 500 millioner to-go kopper inden 2020. De oplyser, at der lige nu bliver brugt over 7 millioner to-go-kopper hver dag i Storbritannien, og at der samlet set ikke bliver genanvendt mere en 1 pct. af disse kopper.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne