Det begyndte med en doven aften, hvor Kenneth Jørgensen og Jim Rolighed havde lyst til spareribs fra Bone's. Ingen af dem orkede at tage turen til den lokale restaurant.

"Vi kunne ikke forstå, at vi ikke kunne få maden leveret. Vi var egentlig klar til at betale ret mange penge for det, og det virkede meget nærliggende at tilbyde levering, når nu de fleste pizzeriaer kan finde ud af det," siger Jim Rolighed.

Det er tre år siden, at de to venner blev enige om, at de havde fundet idéen til deres første virksomhed: Deliverit. Målet er at skabe en landsdækkende udbringningsservice, der for alvor tager fart til efteråret, når de åbner i København.

Ved at omfavne deleøkonomien var det fra starten meningen at finde masser af chauffører, der var klar til at bruge deres egne biler til at bringe mad ud for restauranterne.

Har du fået læst?

Dansk mesterkok får gurustatus inden for ledelse

Eric Vildgaard, køkkenchef på Jordnær, ligner det, han ikke er, men som han har været: en overtatoveret rocker i kingsize størrelse og med bogstaverne “H A T E” tatoveret på venstre hånds knoer – en advarsel om den propre næve, han har slået masser af gange. Sådan skriver Børsen.

Otte ud af ti vil ikke undvære kød på tallerkenen

Selv om salget af kød falder, så vil de fleste danskere nødigt helt undvære kød på tallerkenen. Det viser en undersøgelse, som Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi på Københavns Universitet har foretaget, skriver Ritzau.

Restauranter omsætter for over en kvart milliard gennem udbringningstjeneste

Takeaway-industrien vokser i Danmark. Det mærker man hos Wolt. Virksomheden kan nu offentliggøre, at der det seneste år er genereret omsætning for en kvart milliard hos de københavnske restauranter via Wolts app. Det sker kun to et halvt år efter, den finske virksomhed etablerede sig i Danmark, og i dag benytter mere end 600 danske restauranter sig af Wolts app til madudbringning.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne