Det internationale nyhedsmagasin Skift.com fortæller nu historien om, at hoteller gemmer deres mest luksuriøse suiter for interesserede gæster. Det betyder, at de ikke kan findes, når en søgning foretages på nettet. Det er kun VIP’s og andre inviterede gæster, der kan få fingrene i de eksklusive nøgler. Og det er der flere forklaringer på. Hotellet The Retreat ved den blå lagune på Island er allerede et af verdens travleste luksuriøse besøg. Kun få ved, at der eksisterer et værelse tre gange så stort som de andre med privat kurbad og balkon ud over lavalandskabet, til en pris på 65.000 kr. pr. nat.

Hoteldirektøren Mar Masson fortæller, at værelset er for dem, der har brug for at være i skjul fra offentligheden. ”Ingen bør vide, du er her. Derfor er det ikke synligt for andre gæster, og intet indikerer, at det er,” siger han.

Men det er ikke kun for gæstens skjul, at værelset er hemmeligholdt. Hotellet vil ikke risikere, at de bedste værelser ikke mishandles af voldsomme besøg. Stephen Brandman, der driver Journal Hotels, forklarer det således: ”Hvis du har en top-suite til 15.000 kr pr. nat, ønsker du ikke 10 unge, der splitter regningen til et brag af en fest.”

Har du fået læst?

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Trend: Film udspiller sig på stofdugen

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkonceptet Le Petit Chef, der bruger visuel kortlægning til at give middagsoplevelsen en ny dimension.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne