Luksus-hoteller oversvømmes af henvendelser fra amatør-influenter på sociale medier, der tilbyder promoverende opslag på platformene, og i modydelse ønsker de et gratis ophold eller lignende, skriver HotelMarketing.com. Nogle hoteller fortæller om flere hundrede henvendelser om ugen.

Mange af de mest velkendte og luksuriøse hoteller samarbejder med personer, der bruger for eksempel Instagram som markedsføringskanal. Ifølge en ny undersøgelse fra Gartner L2 Research samarbejder 82 pct. af luksushotellerne med de såkaldte influenter. Men flere hoteller føler sig udnyttet, og udbuddet er blevet så omfattende, at flere hoteller nu dropper markedsføringen via disse personkanaler.

Dette billede genkender Joe Miragliotta. Han er selv rejseblogger, og han mener, at de virkelige influenters potentiale udvandes af de mange ”wannabes” (efterlignere), som han siger. Miragliotta mener, at influenterne skal have en klar salgstale, når de kontakter hoteller frem for blot et ønske om et gratis ophold. Det kan være lige meget, om man har 100 mio. følgere, hvis ikke man kan fortælle hotellet om demografien, og hvilket publikum de vil kunne markedsføre sig til.

Læs mere om historien her.

Har du fået læst?

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Stort dansk hotel har fundet ny direktør

Jan G. Larsen, den nuværende direktør for Storebælt Sinatur Hotel & Konference ved Nyborg, er fra årsskiftet ny i spidsen for Nyborg Strand Hotel & Konferencecenter, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne