Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når gæsterne møder receptionist i lobbyen eller rengøringsdamen på gangen, der kigger på sit ur i arbejdstiden, er det ikke et symbol på kedsomhed. Et smartwatch fra Apple, Google, Sony eller Samsung på håndleddet kan nemlig være et udtryk for, at personalet arbejder med at forbedre gæsteoplevelsen, skriver Skift.com.
Platformen ALICE er et nyt værktøj til at kommunikere internt, når personalet tager imod forespørgsler fra besøgende gæster, og det digitale ur optimerer oplevelsen hele vejen rundt, lyder erfaringerne fra Viceroy Hotels & Resorts, der efter en prøveperiode på to måneder er tæt på at gøre det til standardudstyr på 14 andre hoteller.
”I gennemsnit tager det tre til fire minutter for en medarbejder at modtage og respondere på en gæsteforespørgsel. Men med et smartwatch tager det kun 60 sekunder,” siger Darren Clark, der er vice præsident i Viceroys afdeling for teknologi.
Læs mere her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kendt pizzakæde går konkurs trods udsigt til nye åbninger
27-11-2025
-
Regeringen fastholder ambitiøst turismemål
27-11-2025
-
Tre unge talenter skal repræsentere Danmark ved WorldSkills
27-11-2025
-
Seks finalister klar til finalen i Årets Kok 2026
27-11-2025
-
Solo dining boomer: Restauranter tilpasser sig den nye enkeltgæst
27-11-2025
-
Sovino Brands holder fast i traditionerne i digitalt marked
27-11-2025
-
Kunst fra kongehuset trækker fulde huse i Randers
27-11-2025
-
London nærmer sig indførelse af ny turistskat
27-11-2025
-
Franchisetager åbner sin 15. McDonald’s-restaurant
27-11-2025