Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Når gæsterne møder receptionist i lobbyen eller rengøringsdamen på gangen, der kigger på sit ur i arbejdstiden, er det ikke et symbol på kedsomhed. Et smartwatch fra Apple, Google, Sony eller Samsung på håndleddet kan nemlig være et udtryk for, at personalet arbejder med at forbedre gæsteoplevelsen, skriver Skift.com.

Platformen ALICE er et nyt værktøj til at kommunikere internt, når personalet tager imod forespørgsler fra besøgende gæster, og det digitale ur optimerer oplevelsen hele vejen rundt, lyder erfaringerne fra Viceroy Hotels & Resorts, der efter en prøveperiode på to måneder er tæt på at gøre det til standardudstyr på 14 andre hoteller.

”I gennemsnit tager det tre til fire minutter for en medarbejder at modtage og respondere på en gæsteforespørgsel. Men med et smartwatch tager det kun 60 sekunder,” siger Darren Clark, der er vice præsident i Viceroys afdeling for teknologi.

Læs mere her.

HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News

En ny rapport fra Arbejderbevægelsens Erhvervsråd viser udfordringer med både fysisk og psykisk arbejdsmiljø. Søndag aften satte arbejdsmiljøchef i HORESTA, Vivi Nedergaard Lambert, fokus på det aktuelle billede i hotel- og restaurationsbranchen.

Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel

Det ikoniske spilbrand Atari står bag et nyt hotelkoncept i Phoenix, USA, hvor gaming, events og hospitality smelter sammen. Hotellet skal være en destination i sig selv – ikke kun et sted at overnatte.

Log ind