"Der er ingen tvivl om, at vi mangler biler i myldretiden. Punktum!”, siger Thomas Petersen, der er direktør i selskabet 4x27. Reaktionen kommer på baggrund af en HORESTA-undersøgelse, som viste, at en stor del af landets hoteller og restauranter oplever udfordringer med at få en vogn til deres gæster.

“Vi er nødt til at tilpasse kapaciteten, så chaufførerne kan få en hæderlig løn. Og det betyder, at nogle kommer til at vente. Det ser man overalt i verden," siger Thomas Petersen, men han erkender samtidig, at der godt kunne være flere taxaer i de københavnske gader.

Politisk direktør Kirsten Munch opfordrer til en hurtigere liberalisering af markedet, end det er tilfældet i den taxalov, som trådte i kraft den 1. januar.

“Da bestilling via Uber ikke længere er en mulighed for hoteller og restauranter, opfordrer vi til, at markedet liberaliseres hurtigere end den gradvise indfasning, der er planlagt”, siger Kirsten Munch.

Har du fået læst?

5.000.000 gæster klar til at flytte ind på Danmarks største ”hotel”

BC Hospitality Group kan prale af at have Danmarks største hotel, måske verdens største. Virksomheden lægger sidste kyndige designhånd på indretning og facade, og inden længe flytter nåh nej, flyver gæsterne ind – i omegnen af 5.000.000 så vi har droppet navne check-in, skriver virksomheden på LinkedIn.

Forsker: ”Hvordan undgår vi, at turismen bliver ‘ond’?”

De nye tendenser med en voksende middelklasse, der kan og vil rejse for at ‘spilde tiden’, stiller helt nye krav til styring og håndtering af dansk turisme. Tiden må nu være mere end moden til, at kommunerne gør alvor af at få lavet ‘sammenhængende turistpolitiske redegørelser’, der tager den langsigtede globale turisme udvikling alvorligt i et bæredygtigt perspektiv, skriver Peter Kvistgaard, turisme- og oplevelsesforsker, Ph.D. på Turisme.nu.

Kommune kan lukke kendt københavnsk natklub

Københavns Kommune har for et par år siden valgt, at der som udgangspunkt ikke længere skal gives tilladelse til at åbne nye nattelivsvirksomheder i indre by. Målet var mere ro i indre by og en større spredning af nattelivsvirksomhederne. Men eksisterende virksomheder blev lovet, at kommunen ikke ville fjerne deres forretningsgrundlag.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne