Virksomhederne Airluggage og DigitalGuest går nu sammen om at gøre Danmark til en endnu bedre oplevelse for de mange millioner udenlandske gæster, der besøger landet hvert år. Dels skal de besøgende ikke selv bære deres kufferter mere, og dernæst får alle gæster en personlig mobilguide til lokale aktiviteter og fordele.

Mere end 50 hoteller i København og flere krydstogtskibe tilbyder allerede Airluggage transport til og fra lufthavnen, og flere og flere hoteller opdaterer deres gæster digitalt omkring hotelfaciliteter, praktisk info, kulturliv osv. gennem DigitalGuest.

"Vi kommunikerer allerede til de mange hotelgæster, og derfor giver det god mening at tilbyde endnu en service, der kan gøre livet nemmere for gæsten. Samarbejdet betyder at gæsten nemt og hurtigt kan booke transport af sin baggage til hotellet direkte fra sin smartphone, og vi er allerede igang på det første hotel i København", siger direktør i DigitalGuest, Christian Markedal.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Pensionisternes feriebudget vokser

De ældre har fået flere penge mellem hænderne. Blandt andet fordi de har større pensionsopsparinger end tidligere.
Sådan lød forklaringen fra HORESTAs adm. direktør, Katia K. Østergaard, da hun tirsdag morgen forklarede til TV2/News, hvorfor pensionisternes feriebudget er steget med 34 procent på ti år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne