Virksomhederne Airluggage og DigitalGuest går nu sammen om at gøre Danmark til en endnu bedre oplevelse for de mange millioner udenlandske gæster, der besøger landet hvert år. Dels skal de besøgende ikke selv bære deres kufferter mere, og dernæst får alle gæster en personlig mobilguide til lokale aktiviteter og fordele.

Mere end 50 hoteller i København og flere krydstogtskibe tilbyder allerede Airluggage transport til og fra lufthavnen, og flere og flere hoteller opdaterer deres gæster digitalt omkring hotelfaciliteter, praktisk info, kulturliv osv. gennem DigitalGuest.

"Vi kommunikerer allerede til de mange hotelgæster, og derfor giver det god mening at tilbyde endnu en service, der kan gøre livet nemmere for gæsten. Samarbejdet betyder at gæsten nemt og hurtigt kan booke transport af sin baggage til hotellet direkte fra sin smartphone, og vi er allerede igang på det første hotel i København", siger direktør i DigitalGuest, Christian Markedal.

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Verdens turistvækst faldt i 2019

4 procents vækst i verdensturismen er den laveste vækst siden 2016. Det skyldes en nedkølet verdensøkonomi, geopolitiske spændinger og usikkerhed om Storbritanniens udtræden af EU, står der i den rapport fra UNWTO, der blev offentliggjort mandag. UNWTO fremhæver også konkursen hos rejsegiganten Thomas Cook, skriver Travelnews.dk.

VisitHerning: ”Kan turisme, vækst og bæredygtighed gå hånd i hånd?”

Erhvervsminister Simon Kollerup (S) har netop igangsat processen med at udarbejde en ny turismepolitisk strategi med fokus på, at den fortsatte vækst i turismen skal ske på en bæredygtig måde, skriver Herning Folkeblad. Strategien forventes at kunne offentliggøres primo 2021. Ambitionen er, at Danmark skal være en af verdens mest bæredygtige turistdestinationer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne