Ifølge en ny undersøgelse blandt 26.000 danske hotelgæster er det først og fremmest de bløde værdier som personlig betjening og god mad, der betyder noget for danskerne. Undersøgelsen er foretaget af konsulenthuset Asnæs & Vangstrup i samarbejde med den landsdækkende hotelkæde, Small Danish Hotels. Og her giver resultaterne smil på læben.

 ”Vi er jo en hotelkæde, der brander sig på godt og personligt værtskab og på moments of happiness. Så for os er det glædeligt at se, at det er de bløde værdier, der skaber den gode oplevelse og gør gæsterne glade. I en digital tid er det også interessant at se, at det personlige møde fortsat er i høj kurs og er med til at forme den oplevelse, vores gæster har med i kufferten, når vi sender dem godt af sted igen,” siger direktør i Small Danish Hotels, Jørgen Christensen.

Top 6 over gæstepræferencer på hotellet

  1. Morgenmad (30%)
  2. Velkomst (29%)
  3. Restaurant (27%)
  4. Værelse (23%)
  5. Afsked (20%)
  6. Pris (18%)

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne