Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Ifølge en ny undersøgelse blandt 26.000 danske hotelgæster er det først og fremmest de bløde værdier som personlig betjening og god mad, der betyder noget for danskerne. Undersøgelsen er foretaget af konsulenthuset Asnæs & Vangstrup i samarbejde med den landsdækkende hotelkæde, Small Danish Hotels. Og her giver resultaterne smil på læben.

 ”Vi er jo en hotelkæde, der brander sig på godt og personligt værtskab og på moments of happiness. Så for os er det glædeligt at se, at det er de bløde værdier, der skaber den gode oplevelse og gør gæsterne glade. I en digital tid er det også interessant at se, at det personlige møde fortsat er i høj kurs og er med til at forme den oplevelse, vores gæster har med i kufferten, når vi sender dem godt af sted igen,” siger direktør i Small Danish Hotels, Jørgen Christensen.

Top 6 over gæstepræferencer på hotellet

  1. Morgenmad (30%)
  2. Velkomst (29%)
  3. Restaurant (27%)
  4. Værelse (23%)
  5. Afsked (20%)
  6. Pris (18%)

Small Danish Hotels-formand fylder 60 år

Formand for Small Danish Hotels, Finn Steffensen markerer i denne uge sin 60-års fødselsdag. Han har styret hotelkæden gennem krise og ind i nye samarbejder. Også på Nymindegab Kro har han sat sit aftryk – og overladt roret til næste generation.

Hotel Insights 2025 - Vejle

Kl. 9.00-13.30

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

Hotel Insights 2025 - København

kl. 9.00-13.30

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

Log ind