Gæsterne er strømmet til de danske forlystelser i maj og juni. Forsommeren har været den bedste i mands minde for flere sommerlande og andre udendørs familieparker. Strålende vejr har sikret mange gæster, men skoleferien er afgørende for sæsonen.

”Det er svært at forestille sig et bedre vejr for en udendørs forlystelsespark,” siger Henrik B. Nielsen, adm. direktør i Djurs Sommerland.

Han oplyser, at besøgstallet i 1. halvår er steget med næsten 20 pct. i forhold til sammenlignelige år, hvor skolernes ferie først begynder i juli.

Ifølge Foreningen af Forlystelsesparker i Danmark som har sekretariat hos HORESTA omsætter branchen for 3 mia. kr. og havde sidste år omkring 12 mio. gæster.

Tivoli vil løfte salg af mad og drikke med bredere udbud

Tivolis nye general manager for food&beverage Jakob Harreby Volquards har siddet i direktørstolen siden oktober 2019, og selv om han ikke vil komme ind på fremtidens konkrete tiltag, har han dog spottet, hvad der skal gøres anderledes for at optimere indtjeningen på segmentet.

Djurs Sommerland slutter sæsonen af med endnu en kåring

”Vi er utrolig glade og meget stolte over at modtage prisen ”Bedste Forlystelse” 2019, hvor vi var oppe imod et stærkt felt af nominerede. I år har vi haft endnu mere fokus på at give vores gæster personlige og mindeværdige oplevelser i parken. Derfor betyder det rigtig meget for os at modtage en pris som denne, der er uddelt på baggrund af børnefamiliernes stemmer,” siger adm. direktør Henrik B. Nielsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne