Sommerferie er lig med nye oplevelser og ikke mindst afslapning. Og så er det ærgerligt at få både nattesøvn og ferie ødelagt af byggestøj på hotellet eller høj musik fra gaden uden for hotellet. For nylig har ankenævnet afgjort, at en forbruger havde krav på et nedslag på 6.600 kroner i rejsens pris, fordi der var byggestøj på hotellet, skriver Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Pakkerejse-Ankenævnet behandler jævnligt klager over støjgener på rejsen. I 2017 handlede 7,8 procent af ankenævnets sager om dette.

”Det er ærgerligt at få ferien ødelagt, fordi der er byggestøj på hotellet eller høj musik fra gaden. Derfor er det vigtigt, at rejsebureauet – hvis det er bekendt med, at der er støj på hotellet - oplyser sine kunder om det før afrejsen, så kunderne har mulighed for at blive løst fra aftalen eller booke en anden rejse,” siger souschef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Susanne Aamann.

Har du fået læst?

Arbejdsgiver: Bæredygtighed hitter hos medarbejdere

Flere konferencecentre prioriterer en grøn og bæredygtig omstilling højt. Umiddelbart bringer det dem ikke forrest i kampen om kunderne, men det gør en forskel i jagten på medarbejdere, skriver Børsen.

Stort dansk hotel har fundet ny direktør

Jan G. Larsen, den nuværende direktør for Storebælt Sinatur Hotel & Konference ved Nyborg, er fra årsskiftet ny i spidsen for Nyborg Strand Hotel & Konferencecenter, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne