CEO i BC Hospitality Group, Allan L. Agerholm, fortsætter som formand for bestyrelsen i VisitDenmark. Sammen med resten af bestyrelsen fortsætter han derfor også arbejdet med den digitale omstilling af VisitDenmark og med at styrke sammenhængen i den offentlige turismefremmeindsats.

Erhvervsminister Rasmus Jarlov:

"VisitDenmarks internationale markedsføring af Danmark er vigtig for, at dansk turisme klarer sig godt i den internationale konkurrence. Jeg er derfor glad for, at Allan L. Agerholm forsætter som formand for VisitDenmark, og at vi har en ny bestyrelse på plads med både friske og erfarne kræfter til at lede VisitDenmark.”

Ud over Allan L. Agerholm består bestyrelsen pr. 1. januar 2019 af otte medlemmer, der tilsammen har kompetencer, viden og forretningsmæssig forståelse for de forskellige typer af turismeerhverv i Danmark, og som kan bidrage til at varetage VisitDenmarks formål om at fremme Danmark som turistmål.

VisitDenmarks bestyrelse har ansvaret for den overordnede ledelse af VisitDenmark og fastlægger de generelle rammer for VisitDenmarks virksomhed med henblik på at fremme Danmark som turistmål.

VisitDenmarks nye bestyrelse er pr. 1. januar 2019:

  • Allan Agerholm, CEO BC Hospitality Group (genudpeges)
  • Camilla Dvinge, Direktør/CEO, DanCamps (genudpeges)
  • Birthe Becker, CCO Arp Hansen Hotel Group
  • Ulla Tofte, direktør i M/S Museet for Søfart
  • Philip Høeg Kildegaard, Director of eCommerce & Sales Scandinavia, NOVASOL A/S
  • Martin Aadal Nielsen, Sales & Marketing Director, Legoland ApS
  • Tim Frank Andersen, Chief Digital Officer, Charlie Tango
  • Jens Hausted, direktør i Dansk Kyst- og Naturturisme (genudpeges)
  • Mikkel Aarø-Hansen, direktør Wonderful Copenhagen (genudpeges)

Udpegningsperioden er på tre år, og medlemmerne kan jf. Lov om VisitDenmark maksimalt genudpeges to gange.

Hotelerhvervet: Staten bør booke mere bæredygtigt

Når staten vælger, hvor den skal holde konferencer, vægter bæredygtighed alt for lidt, lyder kritikken fra hotelkæder og HORESTA. Styrelse erkender, at de kan gøre mere på det grønne område, og politikere presser på, skriver Børsen.

Nye tal for de kommende destinationsselskaber

Destinationsselskaberne skal være til at udvikle de lokale destinationer, så Danmark kan være med i den internationale konkurrence om turisterne. For selvom de udenlandske overnatninger i Danmark steg med 3,4 pct. fra 2017 til 2018, går det endnu bedre i en række af de lande, vi normalt sammenligner os med. Både Sverige, Nederlandene, Tyskland og Irland har oplevet en højere vækst end Danmark.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne