CEO i BC Hospitality Group, Allan L. Agerholm, fortsætter som formand for bestyrelsen i VisitDenmark. Sammen med resten af bestyrelsen fortsætter han derfor også arbejdet med den digitale omstilling af VisitDenmark og med at styrke sammenhængen i den offentlige turismefremmeindsats.

Erhvervsminister Rasmus Jarlov:

"VisitDenmarks internationale markedsføring af Danmark er vigtig for, at dansk turisme klarer sig godt i den internationale konkurrence. Jeg er derfor glad for, at Allan L. Agerholm forsætter som formand for VisitDenmark, og at vi har en ny bestyrelse på plads med både friske og erfarne kræfter til at lede VisitDenmark.”

Ud over Allan L. Agerholm består bestyrelsen pr. 1. januar 2019 af otte medlemmer, der tilsammen har kompetencer, viden og forretningsmæssig forståelse for de forskellige typer af turismeerhverv i Danmark, og som kan bidrage til at varetage VisitDenmarks formål om at fremme Danmark som turistmål.

VisitDenmarks bestyrelse har ansvaret for den overordnede ledelse af VisitDenmark og fastlægger de generelle rammer for VisitDenmarks virksomhed med henblik på at fremme Danmark som turistmål.

VisitDenmarks nye bestyrelse er pr. 1. januar 2019:

  • Allan Agerholm, CEO BC Hospitality Group (genudpeges)
  • Camilla Dvinge, Direktør/CEO, DanCamps (genudpeges)
  • Birthe Becker, CCO Arp Hansen Hotel Group
  • Ulla Tofte, direktør i M/S Museet for Søfart
  • Philip Høeg Kildegaard, Director of eCommerce & Sales Scandinavia, NOVASOL A/S
  • Martin Aadal Nielsen, Sales & Marketing Director, Legoland ApS
  • Tim Frank Andersen, Chief Digital Officer, Charlie Tango
  • Jens Hausted, direktør i Dansk Kyst- og Naturturisme (genudpeges)
  • Mikkel Aarø-Hansen, direktør Wonderful Copenhagen (genudpeges)

Udpegningsperioden er på tre år, og medlemmerne kan jf. Lov om VisitDenmark maksimalt genudpeges to gange.

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Verdens turistvækst faldt i 2019

4 procents vækst i verdensturismen er den laveste vækst siden 2016. Det skyldes en nedkølet verdensøkonomi, geopolitiske spændinger og usikkerhed om Storbritanniens udtræden af EU, står der i den rapport fra UNWTO, der blev offentliggjort mandag. UNWTO fremhæver også konkursen hos rejsegiganten Thomas Cook, skriver Travelnews.dk.

VisitHerning: ”Kan turisme, vækst og bæredygtighed gå hånd i hånd?”

Erhvervsminister Simon Kollerup (S) har netop igangsat processen med at udarbejde en ny turismepolitisk strategi med fokus på, at den fortsatte vækst i turismen skal ske på en bæredygtig måde, skriver Herning Folkeblad. Strategien forventes at kunne offentliggøres primo 2021. Ambitionen er, at Danmark skal være en af verdens mest bæredygtige turistdestinationer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne