Trivago erkender at have vildledt australske forbrugere med TV-reklamer, der er blevet vist op til 400.000 gange, hvori virksomheden påstod, at de fremhævede tilbud var ’den bedste pris’. Det skriver TweedDailyNews.com.au.

Hotelsammenligningsportalen Trivago har fort australierne bag lyset i en TV-reklamer, der er vist op mod 400.000 gange. Det erkender virksomheden, der indrømmer, at de fremhævede tilbud ikke var til ’den bedste pris’.

Portalen indrømmer også at have snydt forbrugerne med tvivlsomme rabatter ved at sammenligne premium og luxury værelser.

Bøden kan overstige 10 million dollars.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

HORESTA: Bookingportalers prisklausuler bør forbydes

Den frie konkurrence er sat ud af kraft, når bookingportaler som Hotels.com og Booking.com stiller krav til hotelbranchen om, hvad prisen skal være på hotelværelser. Derfor bør de danske konkurrencemyndigheder gribe ind og forbyde de aftaler mellem hoteller og bookingportaler, der indeholde såkaldte prisklausuler, mener HORESTA.

Varmen skruer op for hotelbookinger

Maj og starten af juni var rekord varm, og det er ikke kun termometeret, der har været rødglødende. Det samme kan siges for telefoner og hjemmesider for de danske kroer og hoteller i kæden Small Danish Hotels.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne