De unge sparer mere på kødet, køber mindre tøj og bor oftest i de største byer. De unge i alderen 18-29 år overhaler tilsyneladende resten af befolkningen, når vi taler klima. Det skriver Politiken fredag.

En undersøgelse, som Megafon har lavet for Politiken og TV2 viser, at de unge i noget højere grad bekymrer sig om, hvordan vi kan skade kloden med vores høje og luksuriøse forbrug.

"Det med, at man skærer sit almene forbrug ned og er skeptiske over for eget forbrug, har mere fat i den yngre aldersgruppe. De køber mindre tøj, og det er især blevet et moralsk projekt for dem, at de skærer ned på kødforbruget af hensyn til klimaet," fortæller Anders Blok, klimasociolog ved Københavns Universitet.

35 pct. unge i alderen 18-29 år svarer til Megafon, at de har skåret ned på deres kødforbrug det seneste år på grund af klimadiskussionerne. For de 30 til 39-årige gælder det 20 pct.

Har du fået læst?

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Trend: Film udspiller sig på stofdugen

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkonceptet Le Petit Chef, der bruger visuel kortlægning til at give middagsoplevelsen en ny dimension.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne