Berlingske sætter i dag fokus på den københavnske modeuge ud fra en række forskellige vinkler. Heriblandt modeugen effekt på turismen og turisterhvervet.

HORESTAs medlemschef, Nadeem Wasi, siger, at det er afgørende for hotel- og restauranterhvervet, at vi er i stand til at afvikle events på dansk jord, som kan tiltrække et internationalt publikum.

”I dette tilfælde er det oven i købet et publikum, som generelt har et højt døgnforbrug. Og effekten har også en længere rækkevidde. Modeugen styrker vores møde- og designbrand på internationalt plan, og det tiltrækker flere mode- og designinteresserede turister. Dette forstærkes yderligere, når indtryk fra København bliver delt på sociale medier og når bredt ud. Endelig viser alle undersøgelser, at det er nemmere at tiltrække de udenlandske turister, der har været i København tidligere,” siger Nadeem Wasi.

Har du fået læst?

Kendiskok udvider med kebabshop

Umut Sakarya går lidt andre veje end de klassiske flæskestegs-koncepter og udvider nu “imperiet” med en kebabshop. Den kommer til at hedde Guldkebab by Guldkroen, og åbner som en pop up 14. februar og frem til sommerferien på Nørrebro, skriver MigOgKbh.dk.

Her er Nordens største lufthavne - ét land dykker

Trods en opbremsning i væksten er Københavns Lufthavn fortsat den største i Norden. Lufthavnen i Kastrup havde godt 30,2 mio. rejsende sidste år og topper listen over de største nordiske lufthavne med solid afstand til Oslo og Stockholm, skriver Finans.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne