Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Berlingske sætter i dag fokus på den københavnske modeuge ud fra en række forskellige vinkler. Heriblandt modeugen effekt på turismen og turisterhvervet.
HORESTAs medlemschef, Nadeem Wasi, siger, at det er afgørende for hotel- og restauranterhvervet, at vi er i stand til at afvikle events på dansk jord, som kan tiltrække et internationalt publikum.
”I dette tilfælde er det oven i købet et publikum, som generelt har et højt døgnforbrug. Og effekten har også en længere rækkevidde. Modeugen styrker vores møde- og designbrand på internationalt plan, og det tiltrækker flere mode- og designinteresserede turister. Dette forstærkes yderligere, når indtryk fra København bliver delt på sociale medier og når bredt ud. Endelig viser alle undersøgelser, at det er nemmere at tiltrække de udenlandske turister, der har været i København tidligere,” siger Nadeem Wasi.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025