Et konsortium med togselskabet Eurail Group, magasinet National Geographic og Travelport med reservationssystemerne Galileo og Worldspan har vundet opgaven fra European Travel Commission, ETC, med at inspirere endnu flere kinesiske turister til at komme til Europa. Kampagnen bliver også i samarbejde med FN’s UNESCO.

Den nye destinationskampagne for Europa skal køre i Kina fra senere i år og gennem 2019. Den er led i, at 2018 er det europæisk-kinesiske turismeår, der afvikles i samarbejde med EU, Kinas turisme- og kulturministerium samt European Travel Commission.

Som led i fremstødet overfor de potentielle kinesiske turister skal kampagnen blandt andet fortælle om den europæiske verdensarv og at de fleste steder i Europa med seværdigheder under dette område kan besøges ved at tage toget. Derfor tilbyder kampagnen et såkaldt Eurail Pass, der giver mulighed for at køre i tog mellem 40.000 togstationer i 28 europæiske lande.

Har du fået læst?

Nye tal for de kommende destinationsselskaber

Destinationsselskaberne skal være til at udvikle de lokale destinationer, så Danmark kan være med i den internationale konkurrence om turisterne. For selvom de udenlandske overnatninger i Danmark steg med 3,4 pct. fra 2017 til 2018, går det endnu bedre i en række af de lande, vi normalt sammenligner os med. Både Sverige, Nederlandene, Tyskland og Irland har oplevet en højere vækst end Danmark.

Aarhus kåret som en af verdens nye favoritdestinationer i 2020

Det internationale rejsemedie Travel Lemming og en jury af verdens førende rejsebloggere har netop hædret Aarhusregionen med ’Emerging Destination Award 2020’, og dermed rykker Aarhus ind på en attraktiv liste over 30 nye rejsemål i hele verden, som rejsende anbefales at besøge i 2020.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne