Et konsortium med togselskabet Eurail Group, magasinet National Geographic og Travelport med reservationssystemerne Galileo og Worldspan har vundet opgaven fra European Travel Commission, ETC, med at inspirere endnu flere kinesiske turister til at komme til Europa. Kampagnen bliver også i samarbejde med FN’s UNESCO.

Den nye destinationskampagne for Europa skal køre i Kina fra senere i år og gennem 2019. Den er led i, at 2018 er det europæisk-kinesiske turismeår, der afvikles i samarbejde med EU, Kinas turisme- og kulturministerium samt European Travel Commission.

Som led i fremstødet overfor de potentielle kinesiske turister skal kampagnen blandt andet fortælle om den europæiske verdensarv og at de fleste steder i Europa med seværdigheder under dette område kan besøges ved at tage toget. Derfor tilbyder kampagnen et såkaldt Eurail Pass, der giver mulighed for at køre i tog mellem 40.000 togstationer i 28 europæiske lande.

Har du fået læst?

Populær destination for madelskere: Voksende gastronomi-scene hiver turister til Vejle

De er sultne, vilde med mad og er villig til at rejse langt for at svinge hævekortet på dyre madoplevelser. Og så har de fået øjnene op for Vejle. Flere og flere såkaldte gastroturister sætter nålen i Vejle som maddestination. Det fortæller Treetop Restauranten, Restaurant Lyst og projektleder Maria Sommer fra VisitVejle, skriver Vejle Amts Folkeblad.

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne