Når en restaurant eller en hel hotelkæde beslutter sig for at ville drives efter bæredygtige og økologiske principper, skal vinen, de serverer, selvfølgelig også være økologisk.
Den lektie har man lært hos Østjysk Vinforsyning - en af landets store vinimportører med hjemsted i Hinnerup. Og da firmaet får en tredjedel af sin omsætning fra restauranter og hoteller, har det været afgørende at kunne tilbyde et stort sortiment af økologiske og biodynamiske vine.

"Vi satte os ned i 2015 og spurgte os selv, hvad det næste store ville blive i vinbranchen, og vores svar var økologi. Det er specielt i vores handel med hoteller og restauranter, at vi oplever, at mange af dem vil være økologiske," fortæller Niels Nørgaard, der er partner og salgsdirektør i Østjysk Vinforsyning, til FødevareWatch.

"Vi satte os for at ville kunne levere et fuldt økologisk vinkort i løbet af fire-fem år. Nu er vi stort set, hvor vi skal være med det økologiske vinkort. På de biodynamiske vine er vi der ikke helt endnu, men det kommer," siger han.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Har du fået læst?

Rejsende vil ikke være del af overturisme

Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Trend: Tiltræk gæster gennem deres DNA

Det har aldrig været nemmere at finde ud af, hvor man nedstammer fra. En simpel DNA-test kan afsløre personers rødder og give den enkelte indsigt i, hvilke etniciteter de i virkeligheden bærer rundt på. Genkortlægnings-virksomheden 23andme er blot én af de førende virksomheder inden for dette område og de har indgået et samarbejde med Airbnb.

Nyt Visitor: Den kødfri bøf er kommet for at blive

I 2016 var der ingen, men nu har McDonald’s tre vegetariske burgere på menuen. Den nye adm. direktør i kæden, Mads Friis, fortæller, at de kødfrie burgere særligt er målrettet det unge segment, hvor flere og flere betragter sig selv som fleksitarer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne