Hotelfamilien Bühlmann med base i Aalborg har lagt sidste hånd på en aftale med Bach Gruppen om at drive et nyopført, 4-stjernet hotel med 150 værelser i Viborg. Hotellet åbner i 2020.

Første spadestik er allerede taget tidligere på sommeren, og om små 2 år kan Viborg tilføje et spritnyt hotel til listen over trækplastre for byens turister, erhvervs– og kulturliv, samt et stadigt stigende antal konferencegæster. Det er den nordjyske hotelfamilie Bühlmann, blandt andet kendt fra Hotel Scheelsminde og Aalborg Airport Hotel, der skal drive hotellet, og det ser de frem til med høje forventninger.

”Med de planer der ligger for området og byudviklingen i Viborg Kommune, ser vi et stort potentiale for et nyt hotel i Viborg. Ikke mindste på grund af den massive indsats, der bliver lagt for dagen for at gøre Viborg til en endnu større event, konference- og kongresby. Den store renovering af Tinghallen, stadion og hele området vil betyde, at Viborg kan blande sig mellem de større provinsbyer, som kan tiltrække store konferencer og events. I 2020 vil vi og Viborg have adgang til nogle af de mest moderne rammer og faciliteter inden for konference- og kongresmarkedet i hele landet.”, udtaler direktør Danni Bühlmann.

Har du fået læst?

Grønt lys til hoteludvidelse i København

Den norske hotelinvestor Wenaasgruppen får lov at udvide det 544 værelser store Radisson Blu Scandinavia på Amager med en ny hotelbygning på op mod ni etager og en kontorbygning på op mod syv etager. Det er mere end en fordobling af det eksisterende hotel på ca. 35.000 kvm., skriver EjendomsWatch.dk

Undersøgelse: Så mange gæster stjæler hotelmadrasser

Det hører ikke til sjældenhederne, at gæsterne tager toiletartikler med sig fra hotelværelserne, men en ny rundspørge viser, at det ikke bliver ved det. Hoteller har mistet madresser, kunst, kaffemaskiner og meget mere, skriver Independent.co.uk.

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne