I januar lå salget foran målsætningerne, og planen for kæden Soupherb var at åbne seks butikker og nå en omsætning på 50 mio. kr. i løbet af virksomhedens første fire år. Projektet var endda så lovende, at senest investeringsfonden Capnova havde skudt 1 mio. kr. i virksomheden.

Nu lukker den ene butik, som selskabet nåede at åbne, og suppedelen bliver pillet helt ud af sortimentet. Der har simpelthen ikke været nok kunder forbi butik og webshop.

"Det har været en slagmark (at forsøge at etablere sig i markedet red.). Men jeg vil omvendt sige, at vi har fået mange positive tilkendegivelser fra de kunder, der har handlet hos os. Vi er bare ikke lykkes med at få nok igennem," fortæller stifter, direktør og medejer af Soupherb Anders Eiby til FødevareWatch.

Anders Eiby fortæller i samme ombæring, at det er for tidligt at sige, hvilke målsætninger selskabet nu stiler efter, men selskabet lukker ikke fuldstændig.

Har du fået læst?

Tre nye restauranter fordoblede København Zoos madsalg i 2019

I 2019 havde Københavns zoologiske have godt halvanden million gæster. Det er det højeste antal gæster nogensinde - og 350.000 flere end i 2018, som også var et rekordår for haven. Det oplyser København Zoo i en pressemeddelelse ifølge Ritzau.

”Hotel” er åbnet i København: Ny vinbar sælger vin pr. gram

Ottos Hotel er, på trods af navnet, ikke et hotel. Det har det dog været. Bygningens lange historie har været vidt omkring, blandt andet brygger, en sadelmager og en øltapper har boet her og altså også et hotel med det navn, som nu bliver så smukt genbrugt, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne