Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I januar lå salget foran målsætningerne, og planen for kæden Soupherb var at åbne seks butikker og nå en omsætning på 50 mio. kr. i løbet af virksomhedens første fire år. Projektet var endda så lovende, at senest investeringsfonden Capnova havde skudt 1 mio. kr. i virksomheden.
Nu lukker den ene butik, som selskabet nåede at åbne, og suppedelen bliver pillet helt ud af sortimentet. Der har simpelthen ikke været nok kunder forbi butik og webshop.
"Det har været en slagmark (at forsøge at etablere sig i markedet red.). Men jeg vil omvendt sige, at vi har fået mange positive tilkendegivelser fra de kunder, der har handlet hos os. Vi er bare ikke lykkes med at få nok igennem," fortæller stifter, direktør og medejer af Soupherb Anders Eiby til FødevareWatch.
Anders Eiby fortæller i samme ombæring, at det er for tidligt at sige, hvilke målsætninger selskabet nu stiler efter, men selskabet lukker ikke fuldstændig.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024