I januar lå salget foran målsætningerne, og planen for kæden Soupherb var at åbne seks butikker og nå en omsætning på 50 mio. kr. i løbet af virksomhedens første fire år. Projektet var endda så lovende, at senest investeringsfonden Capnova havde skudt 1 mio. kr. i virksomheden.

Nu lukker den ene butik, som selskabet nåede at åbne, og suppedelen bliver pillet helt ud af sortimentet. Der har simpelthen ikke været nok kunder forbi butik og webshop.

"Det har været en slagmark (at forsøge at etablere sig i markedet red.). Men jeg vil omvendt sige, at vi har fået mange positive tilkendegivelser fra de kunder, der har handlet hos os. Vi er bare ikke lykkes med at få nok igennem," fortæller stifter, direktør og medejer af Soupherb Anders Eiby til FødevareWatch.

Anders Eiby fortæller i samme ombæring, at det er for tidligt at sige, hvilke målsætninger selskabet nu stiler efter, men selskabet lukker ikke fuldstændig.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne