Når Michelin hvert år offentliggør sin guide, er det ikke kun en fejring af dansk gastronomi, men også en anerkendelse af den dedikation, der kendetegner toppen af dansk gastronomi.
Og netop nu er spændingen ekstra stor i branchen: På mandag den 16. juni løber årets nordiske Michelin-uddeling af stablen, og forhåbningen er, at Danmark igen i år er stærkt repræsenteret.
Et af de steder, hvor stjernerne allerede skinner klart, er på Henne Kirkeby Kro ude på den vestjyske hede, som med to Michelin-stjerner og den grønne Michelinstjerne for bæredygtighed er blandt Danmarks absolut mest markante restauranter – og placeret i top-500 over verdens bedste.
Her står kvalitet, håndværk og respekt for råvarerne i centrum, hvor et dedikeret team arbejder hver dag på at skabe en oplevelse ud over det sædvanlige for deres gæster.
Artiklen fortsætter under videoen
I videoen fra HORESTA Play går vi bag kulissen på den prisbelønnede vestjyske kro og møder general manager Garrey Dawson. Han fortæller om den rejse, Henne Kirkeby Kro har været på siden den første Michelin-stjerne kom i 2016, og om overraskelsen, da den anden stjerne fulgte året efter. For med to stjerner åbnede der sig helt nye døre, hvor nye typer af gæster begyndte at finde vej til den vestjyske kro, fra både ind- og udland.
Garrey Dawson deler også sine refleksioner over, hvordan Henne Kirkeby Kro hele tiden udvikler sig - både med maden og med selve gæsteoplevelsen. Menuen formes af årstiderne og det, der kan høstes i kroens egen have, mens ambitionen er at skabe et rum, hvor gæsterne kan finde ro og komme helt ned i gear.
Se videoen ovenfor, og få et unikt indblik i arbejdet bag stjernerne og i de ambitioner, der driver Henne Kirkeby Kro.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025