Nordeuropas største campingkæde, First Camp, har meldt sig ind i HORESTA for at styrke deres position på det danske marked og støtte branchen med deres erfaring.
Mike Jovicic, HR-partner for First Camp i Danmark, ser det som en naturlig del af deres vækststrategi at være en del af en stærk brancheorganisation. Han er derfor glad for nu at være blevet en del af HORESTA.
"Vi følte, at HORESTA var det bedste match for os – især med deres fokus på campingbranchen. Derudover har vi allerede fået meget værdifuld sparring fra det faglige team. Det er en fornøjelse at være blevet en del af," siger den 40-årige HR-partner med serbiske rødder.
First Camp opererer på tværs af Skandinavien med over 70 destinationer, herunder 14 i Danmark samt det populære Jesperhus Feriepark på Mors. Campingkæden er unik i sin størrelse og tilgang, idet kæden kombinerer kædedriftsfordele med campingpladsernes lokale charme.
Camping med plads til det personlige
Camping handler ikke længere blot om en plads til teltet eller campingvognen. First Camp tilbyder både traditionelle campingmuligheder men også moderne glamping, hytter og destinationer med badeland og unikke aktiviteter. Deres koncept er især målrettet børnefamilier, seniorer og i vinterhalvåret konferencer og events, hvilket ifølge kæden selv skaber en bred og dynamisk kundebase.
"Vi sælger ikke blot overnatninger, vi sælger minder. Vi stræber efter at skabe moments of happiness for vores gæster, uanset om de søger sjov med familien eller en faglig dag omgivet af flot natur," forklarer Mike Jovicic.
Ambitioner om vækst og fokus på værdier
First Camp er ikke kun en stor aktør i Skandinavien – de har ambitioner om at blive en af EU’s førende campingkæder.
Især den organiske vækst er i fokus, og i 2025 integrerer de Jesperhus’ populære børneunivers med resten af First Camp, så flere destinationer kan nyde godt af de børnemaskotter og karakterer, som kæden er kendt for flere steder i landet.
Selvom Mike Jovicic først begyndte som HR-partner i kæden i juni 2024 er han allerede godt nede i materien af de fire kerneværdier, som First Camp og kædens godt 140 medarbejdere er rundet af, nemlig: We care (fokus på mennesker og miljø), we have fun (arbejdet skal være sjov), we simplify (ferie skal ikke være kompliceret) og we deliver results (fokus på resultater).
Særligt vigtigt for kæden er deres engagement i medarbejderudvikling, hvor unge medarbejdere ofte tildeles lederansvar og værdifuld erfaring tidligt, forklarer Mike Jovicic.
"For os handler det ikke kun om økonomiske resultater, men også om at skabe en kultur, hvor medarbejdere trives og udvikles. Det tror vi på gør vores koncept stærkere," siger han.
Med medlemskabet i HORESTA ønsker First Camp at bidrage til branchen og nyde godt af det netværk og den ekspertise, som brancheorganisationen tilbyder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025