Peter Pepke kan om nogen tale med, når det handler om Årets Tjener. Han har selv været finalist seks gange og vundet de tre. I år er han overdommer og skal bedømme tjenerfinalisterne når de kæmper om titlen som Danmarks bedste tjener.

For ham er konkurrencen med til at vise tjenerhåndværket, men sætter også krav til finalisternes evne til at holde fokus og yde deres allerbedste.

”For branchen betyder konkurrencen enormt meget, og er med til at vise noget af det håndværk, der er i tjenerfaget og den service, en tjener yder. Det er en meget svær, lang og hård dag, hvor finalisterne skal holde fokus i 8-9 timer. Det er en virkelig svær disciplin at holde fokus så længe, men det er også en givende dag, og det er megasjovt,” siger Peter Pepke.

Som tredobbelt vinder af Årets Tjener har han selv formået at imponere dommerne og har da også selv høje forventninger til dette års finalister, der med fordel kan forsøge at overraske dommerpanelet.

”Jeg forventer at se folk, der har øvet sig og gjort sit bedste for at stå så skarpt, som muligt. Men jeg forventer også at blive overrasket. Man hygger, joker, har det sjovt og forsøger at holde det så venskabeligt, som muligt, men det er en hård dag,” fortæller Peter Pepke.

Vinderen af Årets Tjener får 40.000 kroner, andenpladsen 10.000 kroner og tredjepladsen modtager 5.000 kroner.

Læs mere om finalisterne og konkurrencen her.

Det er gratis at opleve Årets Tjener, og du kan hente dine billetter lige her.

Konkurrencen afholdes af HORESTA og 3F.

Stor dansk hotelkoncern hyldede sine mange elever

Arp-Hansen Hotel Group, Københavns største hotelkæde, hyldede ved sit årlige event Årets Elev sine 28 receptionist-, tjener- og kokkeelever. Der var tre vindere plus særprisen: Årets Fighter.

Log ind