I 2012 lød startskuddet til det, der få år senere skulle blive en stor succes i Norden, herunder Danmark. Flemming Christophersen hoppede med på vognen i 2016 som medejer og har dermed været med fra start i kædens danske eventyr, der nu tæller fem restauranter med den sjette på vej. Nu har den seneste franchise meldt sig ind i HORESTA. Dermed er hele den danske del af forretningen medlem i branchens stærkeste brancheorganisation.

”Jeg har været en del af restaurantbranchen i mange år, og da jeg stødte på de to svenske stiftere fangede konceptet øjeblikkeligt min opmærksomhed. Vi åbnede den første danske restaurant i 2018 og siden er det gået rigtig stærkt. Interessen for Pincho Nation stiger kun i takt med vores udvidelse, og derfor planlægger vi også flere åbninger herhjemme, blandt andet via vores franchise-model. Allerede i år åbner vi i Odense og kan forhåbentligt åbne et par restauranter mere i 2024. Vi drømmer om at have omkring 20 restauranter i Danmark om 3-5 år,” siger Flemming Christophersen, der udover at være medejer er direktør for den danske del af restaurantkæden.

Ifølge Flemming Christophersen er Pincho Nation den eneste restaurant, der er fuldt baseret på en app, hvor både booking, bestilling og betaling foregår. Men det er ikke det eneste sted, kæden adskiller sig fra andre. Alt lige fra velkomst-popcorn, indretning og personaleuniformer er designet til at give gæsterne en helt særlig oplevelse.

”Det er enormt bekræftende, at folk har taget så godt imod konceptet, for det er meget anderledes end andre steder. App’en er en central del af oplevelsen, men vores værter er i høj grad med til at præge gæsternes oplevelse. De er synlige med deres lidt mere særprægede uniformer, som suppleres godt af den farverige indretning og et lydbillede, der samlet er med til at vække flere sanser. Folk skal have en god og sjov oplevelse, der efterlader et indtryk, som gæsten husker,” fortæller Flemming Christophersen.

Pincho Nation er medlem af HORESTA for at kunne imødekomme forskellige udfordringer og for at få skræddersyet juridisk rådgivning.

Ny i HORESTA: Kendetegnet er den særlige stemning

Restaurant Pluto åbnede i indre København tilbage i 2012, og siden da har restauranten fået vokseværk, og det er nu blevet til seks restauranter samlet under Pluto Group, hvor den røde tråd er stemningen. Nu har de meldt sig ind i HORESTA.

Log ind